Een nieuwe lente, een nieuw geluid

16 maart 2022 - Hellevoetsluis, Nederland

Januari 2020. Onze meivakantiereis naar IJsland is helemaal uitgezocht, uitgestippeld én geboekt. Nog drie maanden aftellen.

Maart 2020. En toen werd het stil. Heel stil. We gaan in lockdown. Hoelang zal dit duren? We weten gelukkig dan nog niet dat het ‘niet even’ duurt, maar vrijwel twee jaar. Ons geplande IJslandse avontuur gaat de spreekwoordelijke ijskast in en het enige waar we op dat moment zekerheid over hebben, is dat de aarde steevast zijn dagelijkse rondje om zijn as doet en dat we ‘vast wel een keer’ naar IJsland kunnen. In te plannen valt er tot begin 2022 niets ... nou ja, behalve de vaccinaties en boosters dan! Gelukkig voor onze portemonnee zijn zowel luchtvaartmaatschappij Icelandair als (de particuliere verhuurders van) Booking.com in maart 2020 coulant: we krijgen echt meteen na het annuleren al Icelandair-vouchers die maar liefst 3 jaar geldig zijn en alle Booking-accommodaties zijn kosteloos geannuleerd. We zijn positief verrast. Zo kan het dus ook!

Januari 2022. Na diverse COVID-besmettingen en dito vaccinaties pakten we onze vakantieplannen er weer eens bij. Onder het mom: een nieuw jaar, een nieuw geluid. Zou het écht kunnen? Dit jaar dan? Zomer 2022? IJsland? Ach, we wagen het erop! We scrollen door ons 2020-reisschema, besluiten meteen een week langer te gaan en boeken nogmaals alle accommodaties en de vlucht.

IJSLAND 2022 ... het aftellen is opnieuw begonnen!

De komende maanden, en natuurlijk vooral in juli tijdens de roadtrip zelf, nemen we jullie digitaal mee op ons avontuur door het land van de geisers, gletsjers, vulkanen en watervallen!

Blijf je ons volgen? Gezellig! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd ;-).

Voorbereiding roadtrip IJsland 2022   waterval  ijsland gletsjer ijsschotsen kirkjufell ijsland

1. Marianne:
    16 maart 2022
    Enjoy de ride… en de voorpret 😘