Zaterdag 2 augustus - Keji NP

2 augustus 2014 - Kejimkujik National Park, Canada

Zo, we hebben er weer een paar extra spierballen bij gekregen vandaag! Vanochtend om 08.15 uur namelijk bij Jake's Landing in de kayaks gestapt (ze waren nog niet allemaal verhuurd!) en pas om 12 uur weer uitgestapt ... aardige tocht achter de rug.

Klaar om in te stappen bij Jakes Landing  Superstil!  Selfies maken zit er al vroeg in

Eerst stroomopwaarts de Mersey River op, op zoek naar bevers, schildpadden, waterlelies en diverse vogelsoorten. Helaas had iedereen zich kennelijk achter de bomen verstopt, want we zagen alleen mooie waterplanten en een paar roodborstachtigen. Helaas geen bevers. Na ca. 4 km omgedraaid en richting het grote meer gepeddeld. We hebben slechts een aantal kilometers gevaren op het meer, maar dan pas krijg je in de gaten hoe ontzaglijk groot het gehele meer wel niet moet zijn! Zaten uit te rekenen dat het meer in totaal ca. 150 km2 zou moeten zijn. Wij hebben daarvan 6 kilometer gezien, in twee uur tijd... Uiteindelijk blijkt onze rekensom net niet te kloppen. Er is 58 km2 water. Maar dan nog is het ongelooflijk veel.

Na 2 uur over de Mersey river even bijkomen op het Grand lake  Hoe bedoel je uitgestrekt...

Het was enorm stil op het meer, en het water was super rustig. Op de video (zie tab Video) hoor je ook alleen maar het rustige gepeddel van Marco. In die oorverdovende stilte bedacht ik me ineens dat we de reis tot nu toe ingedeeld hebben van veel rumoer in New York, naar veel minder in Peggy's Cove en nu volledige stilte en alleen maar natuur in Keji.

Midden op het meer begon het heel zachtjes te regenen. Voelde aan als een soort warme douche, want hoewel bewolkt: het was toch rond de 24 graden vandaag. We besloten even aan te meren op een van de strandjes net buiten de camping: Slapfoot Beach. Leek wel of we op een onbewoond eiland terecht waren gekomen, met overhangende (palm)boom.

Voet aan 'niemandsland'  No comments...  Er is hier weer niemand...
Water was lekker warm, dat is het voordeel van een meer! Aan de kant onder de bomen wat gedronken en een zakje Snacker Jacks leeggegeten. De spieren voelden daarna weer minder gespannen, dus zetten we de nog lange terugtocht in naar Jake's Landing. In de laatste bocht voor het einde zetten we natuurlijk nog even een eindsprint in: de Hello Kitty-brigade tegen de Stoere Mannen-boot. Het eindigt in gelijke stand.

In de camper eten we even een broodje om uit te hijgen van ons avontuur en verzinnen we een alternatief dierenalfabet, tot lachens toe. We komen uit op bijvoorbeeld de P van patatvogel, de M van mamagaai, de C van het colabeertje, en de F van feekhoorntje. Ach ja :-).

De andere helft van de dag stond in het teken van: niks doen! Ook wel eens welkom tijdens een vakantie. We hebben wat geluierd in en om de camper en de kinderen hebben nog gezwommen bij Meadow Beach, aan de andere kant van de camping. Daarna eindelijk vuurtje gestookt in de fire pit, net als elke ander campinggast minstens een keer per dag doet. Wij hebben er alleen niet op ge-bbq't, maar gewoon met zn vieren naar de mooie vlammen gestaard. Ook dat was al leuk en gezellig!

Nogmaals ons plekje tussen de bomen  Verwarmd terras, Angus beef, salade en gevulde aardappelflapjesdinges met mozarella  Vriesijsje bij het kampvuur :-)  Blijft leuk zo'n vuurtje :-)

Vooruitblik voor zondag 3 augustus: we trekken verder noordwaarts, naar Digby Neck. Staan daar op camping Whale Cove Campground en hebben om 17 uur een walvisexcursie gereserveerd daar vlakbij. Moeten alleen morgen nog checken of die doorgaat. Hope so!