Donderdag 31 juli - Camper

1 augustus 2014 - Peggy's Cove, Canada

Iedereen heeft als een roos geslapen en tegen 7 uur werden we wakker. Super bedden! Om 8 uur schuiven we het restaurant binnen voor (wederom) een continental breakfast, met bagels, muffins, omeletjes, spek, fruit en yoghurt. Kinderen lopen weer vaak heen en weer voor geroosterde boterhammen met pindakaas en daarna een paar omeletjes :-). Ach, laatste keer in een hotel deze vakantie, dus dan zien we het fijn door de vingers.

Opgehaald @QualityInnHalifax

Om stipt 10 uur worden we opgehaald door het camperverhuurbedrijf. De weg naar het verhuurbedrijf was leuk! Leek alsof we in Zweden terecht waren gekomen. Overal pastelgetinte houten huizen, loofbomen in diverse soorten en maten en meertjes om elke hoek. Na circa 20 minuten draaiden we de snelweg af en zagen we campers en caravans staan, in enorme lengtes en hoogtes ... De onze stond er ook tussen, al was die normaler van formaat: 22 feet (7 meter nog wat).

We kregen uitleg over alles in de camper, van binnen en buiten. De kinderen zaten ondertussen met iPads al aan de tafel in de camper. Die voelden zich meteen thuis. Leuk om te zien. Camper zag er netjes uit, schoon en zonder al te veel butsen. Onze campertocht kon wat ons betreft niet snel genoeg beginnen!

Bij het verhuurbedrijf  Bed van de kinderen  De 'woonkamer' De keuken

Voor vertrek kregen de kinderen nog een cadeautje van de verhuurder: twee vliegers, een lolly en een vliegtuigje. Leuk gebaar. In de camper bleek overigens ons hele bed vol te liggen met cadeautjes: een welkomstpakket van Caroline en Iain. Zo lief!! Voor de kinderen elk een goedgevulde Canada-tas en voor ons twee Canada-badlakens... Verder ook nog Canadese koekjes, peanutbutter snoepjes, etc. Een warm eerste kennismaking met Canada!

Welcome to Canada @carnegies

Over temperatuur gesproken: het weer was vandaag veel beter dan voorspeld. Ca. 23 graden; begon bewolkt, maar in de middag blauwe luchten!

Onze eerste stopplek met de camper was de Walmart, op 500 meter van het verhuurbedrijf. Kon Marco even wennen aan de eerste meters in de camper (en wij aan het gebonk van de oven bij elk hobbeltje in de weg). Bij de gigantische Walmart hebben we boodschappen ingeslagen voor de eerste vier à vijf dagen, dus een flinke kar vol :-).

Daarna de snelweg op, een klein stukje, en dan een rustig weggetje naar Peggy's cove. De zogenoemde Lighthouse Trail. Een werkelijk schitterende route, langs pittoreske baaitjes waar kleine bootjes ronddobberden, midden door moerasgebieden, bossen... Het fototoestel stond amper stil. Uiteindelijk kwamen we aan in het grappige dorpje Peggy's cove, beroemd om de meest gefotografeerde vuurtoren aan het eind van het vissersdorpje. Echt een idyllisch plekje en het toerisme viel mee: druk is het hier naar onze begrippen van 'druk' absoluut niet.

Peggy's Cove  Wie is Peggy eigenlijk?  Me and my fisherman  Typische huisjes zoals je ze hier continu ziet  Fotogenieke vuurtoren @Peggy's Cove  Lekker uitrusten  De vuurtoren met drie gekken ervoor  Het haventje van Peggy's Cove  Onze camper bij Peggy's cove

Heerlijk rondgelopen in het dorp en een ijsje gegeten bij DeeDee's. Dat hadden we wel verdiend.

Toen naar King Neptunes Campground, in Indian Harbour. Het was een ritje van slechts 10 minuten. Weer cirkelend langs de baai. Camping lag recht aan de Margarets Bay en onze plek (nr. 22) pal aan het keienstrandje aan het water. Zucht. Beter kon niet. Zie vooral de foto's, die zeggen genoeg. Daar uitgerust en alle koffers op ons gemak uitgepakt. Alles paste keurig in de vele kastjes, gelukkig. 's Avonds aten we aan de picknicktafel weer eens wat gezonds: salade met beef sirloin, rode ui, tomaatjes, komkommer. Ging er prima in bij iedereen!!

Plek nr. 22 @King Neptunes Campground  Eten op onze plek  Avondeten with a view

Voor zonsondergang liepen Marco en ik nog even een rondje om het baaitje heen, zodat we de camping mooi zagen liggen. Heerlijke temperatuur nu, maar je merkte wel dat de befaamde mosquitos (grote muggen) en black flies snel op je af kwamen. Uiteindelijk dus toch maar in de camper en binnen wat gelezen en natuurlijk ... foto's uitgezocht. Daarna richting bed. Wij liggen boven, in de alkoof; de kinderen achterin.

Uitzicht op camping en camper  Nog een keer uizicht op de camping

Vooruitzicht voor vrijdag 1 augustus: doorrijden via Chester, Mahone Bay, Lunenburg naar Kejimkujik National Park. Afstand van ongeveer 225 km. Daar blijven we twee nachten en gaan we hopelijk ook met een kano het gebied verkennen.

P.s. voor de verslaafde blogvolgers: we hebben nu (vrijdagochtend 1-8) even wifi in Lunenburg, maar geen idee wanneer we dat weer hebben, want hierna zitten we in een natuurgebied en daar zijn vast geen publieke wifi-zones :-)