Waar gaat de reis nú weer naartoe?

7 juli 2023 - Hellevoetsluis, Nederland

We hadden het nog zó gezegd na onze IJslandreis vorig jaar: "Nee hoor, in 2023 gaan we écht niet uitgebreid en ingewikkeld op vakantie hoor! We houden het gewoon simpel." En ja, dat was ook inderdaad de bedoeling. Alleen wisten we in mei nog steeds niet wat we nou wilden doen in de zomer en ook niet hoe (kamperen, huisje of iets anders). Er vlogen wel voortdurend talloze ideeën over tafel - van Canada, Italië tot Zweden of Denemarken - maar we werden het over geen enkele bestemming met elkaar eens. Enige voorwaarde van de kinderen: niet in Nederland, want ze hadden tijdens de coronajaren al genoeg van Nederland gezien. Fair enough.

Hoe dichterbij de zomer kwam, hoe meer er toch weer iets begon te kriebelen. Wat nou als we een chalet huren op een camping? Ergens aan de kust? In Normandië ofzo? Altijd een gezellige sfeer op een camping, lekker ontspannen, zwembad, tennisbaan, barretje, dat soort dingen. Goed idee, maar dan moet je nog wel op zoek naar zo'n camping die aan ieders voorwaarden voldoet. Da's best een uitdaging tegenwoordig ;-). Gelukkig hoef je geen vuistdikke ANWB-kampeergids meer door te worstelen voor een camping (al die verschillende icoontjes ook altijd in die rotboeken ...!!). Nee, dat kan tegenwoordig gelukkig veel sneller: Google Maps. Ik zoomde in op de grens Normandië-Bretagne, vanwege de ruige kusten. En zo stuitte ik eigenlijk al heel snel op Camping Château de Lez-Eaux; een kasteelcamping vlak bij Granville, in de buurt van de kust en van Le Mont St. Michel! En, hoera, er waren begin juli nog gewoon 4-persoonschalets beschikbaar. Eureka! Niks meer aan doen! Boeken maar!

Ik weet het ... Ik had op dat moment de laptop gewoon dicht moeten klappen en niet verder moeten kijken. Ik had gewoon moeten gaan slapen. Echt. Dat was voor onze portemonnee veel beter geweest. Maar mijn ogen waren al op avontuur. Ik deed iets wat ik - verstandelijk gezien - beter niet had kunnen doen. Ik zoomde uit!

En toen viel mijn oog op zo'n klein, ieniemienie stippellijntje. Je weet wel: zo'n lijntje dat een bootverbinding weergeeft. Het lijntje begon in Cherbourg. Het stemmetje fluisterde: "Hm, waar gaat dat lijntje helemaal heen dan?" Nieuwsgierig is mijn tweede naam, dus ik zoomde gewillig wat verder uit. Hm. Het lijntje kwam uit in Dublin! Tja, en toen was het te laat.

En zo staan we nu aan de vooravond van onze - noem het maar Keltische - rondreis. De tassen zijn gepakt, Nils is uit logeren en we zijn er klaar voor! Vanaf morgenochtend gaan we drie weken op avontuur! Iedereen was het hier gelukkig ook mee eens en de camping is overeind gebleven in de planning. Dus we verblijven eerst een week in Normandië, maken tussendoor nog een uitstapje naar Jersey en zijn bij het nationale vuurwerk op quatorze juillet. Daarna steken we vanaf Cherbourg over naar Ierland voor een rondreis van bijna twee weken. We gaan het hele eiland rond (tegen de klok in) en zullen ook Noord-Ierland doorkruisen. Uiteindelijk steken we op de terugweg vanuit Belfast (Noord-Ierland) de Ierse Zee over naar Schotland en aan de oostkant varen we via Newcastle weer terug naar Nederland.

Als je het leuk vindt, kun je ons dus ook deze zomervakantie volgen ;-). Onze route vind je hieronder in kaartvorm en onder de button 'Kaart' vind je de plaatsen waar we verblijven de komende weken.

Route Frankrijk Route Ierland/Noord-Ierland/Schotland

1. Alida:
    8 juli 2023
    Leuk! Hele fijne vakantie met elkaar! Het wordt vast weer een mooi avontuur!
  2. Marco en Astrid:
    9 juli 2023
    Ja, dat zal vast en zeker 😃👍🏻!
  3. Andre:
    9 juli 2023
    Hele fijne vakantie en ik verheug me weer op jullie reisverslag
  4. Marco en Astrid:
    Dank 🙌🏻!